چگونه مشتریان خود را جذب کرده و به خود قلاب کنید؟

smsmarketing1

چگونه مشتریان خود را جذب کرده و به خود قلاب کنید؟

۷ دی ۱۳۹۴
|
1 دیدگاه
|

قبل از پاسخ به این سوال باید سوال دیگری طرح کنیم.

چرا مشتریان جذب یک کسب و کار می شوند؟

دو پاسخ ساده :

مشتریان علاقه مندند که احساس کنند خاص هستند و با آنها بنابر آداب انسانی رفتار شود نه اینکه به آنها به چشم یک

شماره در بانک اطلاعات کسب و کارها نگاه شود.

شاید هم آنها پیامکی هدفمند در زمانی خاص دریافت می کنند که به محتوای آن علاقه مندند.

پاسخ های ساده بالا دلایلی هستند که چرا مصرف کنندگان تصمیم می گیرند که جذب کسب و کار شما شوند، اما چگونه

می توان آنها را راضی نگه داشت؟

تنها پاسخ سوال های مطرح شده، ۳ قانون ساده است که برای ارسال پیامک به مشتریان خود باید آن را رعایت کنید.

پیامک را شخصی سازی کنید.

برای شروع ارسال به مشتریان خود باید پیامکی برایشان ارسال کنید که بسیار صمیمانه تر از یک ایمیل ارسالی معمولی

در اینباکس و یا حتی در هرزنامه آنهاست. با رعایت این مورد شما می توانید شروع خوبی برای برقراری ارتباط با

مشتریان خودرا داشته باشد.

در پیامک از نام کوچک آنها استفاده کنید. “سلام احمد…” پنل ما این امکان را به شما می دهد که پیامک انبوه به همراه

اسم کوچک مشتریان ارسال کنید.

پیامک های مرتبط ارسال کنید.

پیامک هایی شخصی با محتوای مرتبط ارسال کنید. برای مثال مشتری ای به نام احمد به تازگی یک دست کت و شلوار از

شما خریداری کرده است. چرا به او پیامکی ارسال و او را از مجموعه جدید کراوات های فروشگاه مطلع نمی کنید؟

“سلام احمد! امیدواریم همه چی خوب باشه واز خرید کت و شلوارتون راضی باشید. خواستیم شما رو از مجموعه عالی

کراوات های جدید باخبر کنیم.”

پیامک را به موقع ارسال کنید

مثال قبل را در نظر بگیرید قطعا احمد نمی خواهد که پیامک شما را ساعت ۳ نصف شب دریافت کند. پس به زمانی که

احمد کت و شلوارش را از شما خریداری کرده نگاهی بیندازید، شاید این زمان وقت آزاد، شخصی و یا زمان خرید

احمد باشد. بهترین زمان برای ارسال پیامک به احمد را بیابید.

هر مشتری با مشتری دیگر متفاوت است اما شما می توانید زمانهایی را که بیشترین میزان فروش و سفارشات را دارید

بیابید و در حوالی همان زمان پیامک های مرتبط را به مشتریانتان ارسال کنید.

در ارسال های خود از روش آزمون و خطا استفاده کنید.

پیامک های خود را با جملات متفاوتی آغاز کنید و ارسال با این جملات متفاوت را امتحان کنید. پیشنهادات فروش

متنوعی را امتحان کنید. زمان های متنوع و البته معقولی را برای ارسال های خود امتحان کنید. به طور خلاصه آزمایش

شرایط متفاوت به شما کمک می کند تا به درک بسیار روشن و موشکافانه ای از اینکه مشتریانتان چه کسانی و خواهان چه

چیزهایی هستند برسید.

در آخر از شمار مشتریانی که از دست داده اید نا امید و نگران نباشید چرا که امری اجتناب ناپذیر است. موضوع بسیار

مهم تر زمانی است که شما برای مشتریان حال حاضر کسب و کار خود سرمایه گذاری می کنید، چرا که آنها به کسب

و کار شما علاقه نشان داده اند و خواهان دریافت پیامک های شما و برقرای ارتباط با شما هستند. این افراد همان

مشتریان با ارزش شما هستند که باید برای راضی نگه داشتن شان تلاش کنید.