5 نکته کلیدی برای تبلیغات پیامکی موفق

sms-marketing

۵ نکته کلیدی برای تبلیغات پیامکی موفق

۲۲ تیر ۱۳۹۴
|
0 Comments
|

آمارها نشان داده اند سالانه به طور میانگین ۸٫۶ ترلیون پیامک در جهان ارسال می شود که فقط ارسال روزانه ۶ بیلیون آن به آمریکا اختصاص دارد. در ایران نیز روزانه حدودا ۲۰۰ میلیون پیامک ارسال می شود.این تعداد از پیامک ۲۰ برابر توییت هایی است که در توییتر و ۱۲ برابر پیام هایی است که در فیسبوک ارسال می شود. با این تعداد ارسال پیامک در جهان، جای تعجب نیست که تیم های بازاریابی، تبلیغات پیامکی را بیش از حد موفق یافته اند. در بسیاری از صنایع، پیامک مؤثرترین راه را برای بازاریابی مستقیم فراهم می کند.
اگر شما درحال استفاده از این روش بازاریابی پیامکی هستید، یا به استفاده از این روش فکر می کنید در اینجا به چند نکته مؤثر اشاره کرده ایم.

نکته اول- مخاطبین خود را دسته بندی کنید.
مردم معمولا از پیامک ها و ایمیل های تبلیغاتی که دریافت می کنند می نالند. بیشتر مردم فکر می کنند تقریبا تمام پیام های تبلیغاتی که دریافت می کنند بیهوده اند.
تقسیم بندی و هدف گیری به این معنی است که شما مطمئن شوید که هر فرد پیامکی را دریافت میکند که بیشترین ارتباط را با آن دارد. ارسال هدفمند می تواند باعث ایجاد تفاوت میان یک پیامک اطلاع رسانی و یک پیامک هرز شود.
در سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان تان از پلت فرم پیامکی خود استفاده کنید. مطمئن شوید که از اطلاعاتی مانند سابقه خرید، ویژگی های جمعیت شناسی مانند سن، جنسیت، درآمد و خلاصه هر گونه اطلاعات مفید دیگر استفاده می کنید که به شما اطمینان دهد که فقط پیام های مرتبط به هر شخص را به او ارسال می کنید.

نکته دوم- زمان بندی امری کلیدی است.
همانطور که می گویند، زمان همه چیز است. زمان دو جنبه مهم دارد که اگر خواهان تبلیغات پیامکی موفق باشید باید به آن توجه کنید. اول، پیامک هایی که هیچ تاریخ انقضایی ندارند نسبت به پیامک هایی که دارای یک محدوده زمانی اند تأثیر بسیار کمتری دارند. پس پیامکی ایجاد کنید که به خواننده القا کند که فرصت برای این معامله به زودی تمام می شود.
جنبه دوم که کاملا به جنبه اول ارتباطی ندارد این است که شما مطمئن شوید که پیامک خود را در زمانی مناسب و به جا ارسال می کنید. برای مثال وقتی که فردی یک محصول خاص را خریداری می کند شما می توانید یک پیامک درباره یک محصول مرتبط به او ارسال کنید به امید اینکه به پیشنهاد شما علاقه نشان دهد.
بازاریابی ایمیلی در روز جمعه نتایج وخیمی را در پی دارد اما بازاریابی پیامکی در همین روز می تواند بهترین اثر خود را داشته باشد. با در نظر گرفتن زمانبندی در تبلیغات خود اثرات آن را مشاهده خواهید کرد.

نکته سوم- پیام های محرک قدرتمندند.
میانگین نرخ باز شدن ایمیل به تدریج ۲۴ ساعت بعد از ارسال آن بالا می رود. اما در روش تبلیغات پیامکی چیزی حدود ۷۰ درصد پیامک ها در همان ۶۰ دقیقه اول باز می شوند.
این فوریت در دیده شدن پیامک به شما اجازه می دهد که پیامک های وسوسه انگیز ارسال کنید. برای مثال شما مشتری هایی دارید که در یک بازه زمانی دیگر به مغازه شما سر نمی زنند. شما می توانید به آنها پیامکی درباره پیشنهادات فروش خود ارسال کنید و آنها را وسوسه کنید که به شما مراجعه کنند.
این نوع پیام ها به هر طریقی می توانند باعث وسوسه مشتری شوند و شرایط را از نیامدن مشتریان به فروشگاه اینترنتی شما به خرید یک کالای مخصوص از شما تغییر دهند. همچنین این پیامک ها بهترین راه برای گرفتن بازخورد از مشتریان شما می باشد. برای مثال شما می توانید به مشتریانی که در ماه حداقل ۵ مرتبه به سایت شما مراجعه می کنند اطلاعاتی را درباره شرایط و فرصت های مشتریان VIP ارائه دهید.

نکته چهارم- کوتاه، جذاب و راحت
به احتمال زیاد این مهمترین نکته است که با توجه به آن می توانید تبلیغات پیامکی موفق داشته باشید. به یاد داشته باشید که بیشتر اپراتورها طول متن پیامک را به ۷۰ کاراکتر محدود کرده اند. علاوه براین، هر چقدر مشتریان سریعتر مفهوم اصلی پیامک را دریافت کنند بهتر است.
یک پیامک فوق العاده که به راحتی می توان منظور اصلی آن را دریافت، راه حل های ساده را برای چگونگی خریدها ارائه می دهد و یادآوری می کند که این فرصت به زودی منقضی می شود. همچنین شما می خواهید مطمئن شوید که مطالبی پیش پا افتاده را برای مشتریانتان ارسال نمی کنید. پیامک هایی را ارسال کنید که می دانید حداقل برخی از مشتریانتان را به دنبال کردن اخبار کسب و کار شما علاقه مند می کند. مهم ترین نکته ای که باید از آن دوری کنید ارسال پیامک های متنی بیهوده و بی معنی است که احتمالا مشتریانتان را آزرده می کند.

نکته پنجم- پیامک های هرز ارسال نکنید
در نهایت به یاد داشته باشید که توانایی ارسال پیامک به مشتریان حال حاضر یا گذشته یک امتیاز است نه یک حق. اگر شما با ارسال های بیش از حد خود (که در مورد تعداد مناسب ارسال در هفته در پست های پیشین توضیح داده شد) آنها را آزار دهید یا پیامک های بی هدف ارسال کنید شما این امتیاز را از دست خواهید داد. هیچکس پیامک هرز را دوست ندارد پس از ارسال آن خودداری کنید.
پیامک های خوب باید پیش بینی شده، شخصی و مرتبط باشند. یک پیامک تبلیغاتی خوب پیامکی است که اگر شما آن را ارسال نکردید مشتریان شما از تأخیر در ارسال آن ناراحت شوند و این موضوعی است که شما باید برای آن هدف گذاری کنید.

فرصت
مشتریان به نادیده گرفتن هرزنامه ها در ساختار ایمیل عادت کرده اند در حالیکه هنوز با این شرایط در مواجه با پیامک کنار نیامده اند. این بدان معنی است که شما در جستجوی راهی برای ایجاد تعادل میان محتوای پیامک خود و زمان مناسب برای ارسال آن هستید.
اگر شما بتوانید این دو موضوع را هماهنگ کنید، شانس موفقیت کمپین پیامکی خود را افزایش داده اید.