6 هدف مهم و تاثیر گذار بازاریابی پیامکی

sms1_2

۶ هدف مهم و تاثیر گذار بازاریابی پیامکی

۹ شهریور ۱۳۹۴
|
0 Comments
|

اخیرا در ارزیابی های انجام شده از ۶۸ برند  معروف دنیا که کمپین های بازاریابی پیامکی را اداره می کنند سوال شد که مهمترین هدفشان از بازاریابی پیامکی چیست. ؟ سپس برای مقایسه از آنها درباره هدفشان از بازاریابی در اپلیکیشن های موبایل نیز پرسیده شد که نتایج جالبی را به همراه داشت.

این نتایج در نمودار زیر به نمایش درآمده است.

 

SMS-Marketing-Strategy

وقتی به بازاریابی پیامکی می رسیم، ۲ هدف مهم تر برای برندهای ارزیابی شده، فروش محصولات /خدمات و فرآیند جذب مخاطب (lead generation) است. نکته قابل اهمیت درباره نتایج این ارزیابی این است که ۳۲ درصد از این برندها اظهار کرده اند که آنها از بازاریابی پیامکی به منظور افزایش ترافیک سایت ( افزایش بازدید سایت ) خود استفاده می کنند. افزایش ترافیک تجارت الکترونیک از نتایج درخشان بازاریابی پیامکی است که این موضوع باید به زودی مورد توجه و  تمرکز برندها واقع شود.
اهداف برندهای تجاری در روش بازاریابی در اپلیکیشن موبایل کمی متفاوت است. در این روش هدف فرآیند جذب مخاطب جای خود را به هدف افزایش سطح آگاهی مردم می دهد. وجه تشابه در این مقایسه این است که در صورت استفاده برند از هرکدام از روش های بازاریابی ذکر شده باز هم مهمترین هدف فروش محصولات/ خدمات می باشد.