وبلاگ sms1 - ارسال اس ام اس

sms14

در بازاریابی پیامکی بهترین باشید!

۲۱ شهریور ۱۳۹۴
|
0 نظرات
|

یک پلت فرم بازاریابی بزرگ، مسئولیتی بزرگ نیز می طلبد و تسلط بر بازار رو به رشد موبایل های هوشمند شخصی و ایجاد تعادل میان جذب فرصت ها و دفع زیان ها در این بازار، هنر هر کسب و کار است.
در حال حاضر بیشتر تمرکز بخش بازاریابی در هر صنعت بر موبایل است و دوره ای که ۶ میلیارد از ۷ میلیارد جمعیت جهان موبایل دارند بهتربن زمان برای شروع تلاش و صرف هزینه در زمینه بازاریابی پیامکی است.
پس وقتی صحبت از پیامک هست چگونه میتوانید بهترین باشید؟
بهترین  بودن در بازاریابی موبایلی با استفاده از این ۵ کلید مهارتی برای همیشه میسر است.
۱٫ جمع آوری اطلاعات
۸۰ درصد از مصرف کنندگان می گویند بوسیله برندهای مورد علاقه شان یا شرکت ها از طریق بازاریابی پیامکی جذب نشده اند. پس دوباره اطلاعات موجودی که از مشتریان دارید و همچنین استفاده از روش های گوناگون برای جمع آوری این اطلاعات را بررسی کنید.
نظارت مستمر بر خریدهای مکرر ، مشتریان وفادار شما را شناسایی می کند و شاید شروعی برای جمع آوری  بانک  اطلاعاتی مناسب از مشتریان شما باشد.
دسته بندی پایگاه اطلاعاتی تان به شما این اجازه را می دهد که اطلاعات موجود را با نیازها و اهداف تجاری کسب و کارتان ترکیب کنید. همچنین با دادن تخفیف ویژه یا پیشنهاد ویژه به مشتریان وفادارتان می توانید اطمینان حاصل کنید که آنها عضو کمپین پیامکی شما باقی می مانند. به یاد داشته باشید که هر چه پیامک های شما مرتبط تر و ارسال شما هدفمندتر باشد، پاسخ های بیشتری از مشتریانتان دریافت می کنید.

پس حتما بعد از خرید، حداقل شماره موبایل مشتری را برای اطلاع از تخفیف ها از او بگیرید.
۲٫ همه چیز به زمان بندی بستگی دارد.
در حالیکه ۹۱ درصد مردم موبایل های خود را ۷ روز در هفته و ۲۴ ساعت در روز همراه خود دارند و بدون آن خانه را ترک نمی کنند، بعید است که مشتریان شما بخواهند با پیامک های وقت و بی وقت شما بمباران شوند. بنابراین همه چیز به زمانبندی بستگی دارد.
نتایج یک مطالعه توسط شرکت تحقیقاتی موبایل zokem نشان می دهد کسانیکه به دنبال بازاری برای جذب مشتری از طریق پیامک هستند باید زمان مناسب برای ارسال پیامک را شناسایی کنند و زمانی پیامک ارسال کنند که آنها در حال فعالیت روزانه هستند، زمانی بین ۱۰ صبح تا ۸ شب.
اگر شما قادر به ارسال پیامک در یک زمان مشخص نیستید، به یاد داشته باشید که ابزار زمانبندی در سامانه ما به شما این امکان را می دهد که برای ارسال پیامک در زمان موردنظر برنامه ریزی کنید.
۳٫ نفوذ موبایل
۷۲ درصد مردم در انگلیس صاحب تلفن هوشمند هستند که امکانات زیادی را در اختیار آنها قرار می دهد و این به این معنی است که ارسال یک پیامک ساده ۷۰ کاراکتری نمی تواند شما را از دیگر کسب و کارها متمایز کند.
ویژگی هایی مانند کوتاه کردن لینک سایت را در نظر داشته باشید. چون این لینک های کوتاه شده باعث افزایش ترافیک سایت رسپانسیو کسب و کار شما برای دانلود اپلیکیشن، خرید، دسترسی به پیشنهادات حراج و بن های خرید و… می شوند.
موبایل ها قدرت عملیاتی کردن تصمیم های شما را دارند ما این قدرت را در اختیار شما قرار می دهیم. به خوبی از آن استفاده کنید!

 

۴٫ ارسال هدفمند
تأثیر پیامک به عنوان روش ارتباطی مورد علاقه مشتریان و با نرخ باز شدن  ۹۸ درصد در مقایسه با نرخ باز شدن ۲۰ درصدی ایمیل را نمی توان نادیده گرفت. پس مشتری باید به روشنی منظور شما را از پیامک درک کند.
حدود ۷۵ درصد از کاربران موبایل ترجیح می دهند که پیشنهادات حراج از طریق پیامک به آنها ارسال شود تا اینکه سیلی از پیام های غیرمستقیم تبلیغاتی را از طریق اپلیکیشن ها و شبکه های اجتماعی دریافت کنند.
ارسال هدفمند و اختیار دادن به مشتری برای عضویت در کمپین شما به جای غرق کردن آنها در تبلیغات، به آنها این احساس را می دهد که کنترل بیشتری بر پیامک های دریافتی خود دارند.
۵٫ قانون
هیچ قهرمانی فراتر از قانون فعالیت نمی کند، بلکه با آن همکاری دارد. بوسیله ارسال پیامک از این مزیت استفاده کنید و پیام هایی ارسال کنید که در چارچوب قانون و مقررات و همچنین در چارچوب سیاست های کسب و کار شما باشد. برای سبقت از رقبای خود در این زمینه از خطوط قرمز عبور نکنید.
در پیامک های ارسالی صداقت داشته باشید، به مشتری برای عضویت در کمپین حق انتخاب بدهید.
به طور میانگین هر شخص روزانه ۱۵۰ […]

ادامه مطلب
sms marketing_1

روانشناسی بازاریابی پیامکی بیاموزید و با آن طوفان به پا کنید..!

۱۸ شهریور ۱۳۹۴
|
0 نظرات
|

قطعا دوست دارید بدانید که چه چیزهایی مشتریان شما را وادار به کلیک کردن، خرید کردن یا پاسخ دادن به تلاش های شما برای بازاریابی می کند؟

بازاریابان در هر صنعت در تلاشند تا رازهای موفقیت یک کمپین بازاریابی خوب را بیابند..پس نتیجه می گیریم که ارسال پیامک تنها کنار هم قرار دادن لغات نیست.

در پیامک خود اندکی احساسات، محرک های روانی و …. بگنجانید و کمپینی هوشمند و تأثیرگذار داشته باشید.

احتمالا تا به حال به فکرتان خطور نکرده که ارسال پیامک یک نوع بازی است. وقتی برای کسی توپی می اندازید به احتمال زیاد او نیز توپ را برای شما میاندازد. اما اگر هیچوقت توپی را نیاندازید قطعا کسی پاسخ پرتاب شما را نخواهد داد.

تعامل، عواطف، اخلاق و انتخاب درست لحن نوشتار همه و همه از عوامل ایجاد یک کمپین موفق است.

در ادامه نگاهی داشته باشید به روانشناسی انتخاب های مشتریان خود و بیاموزید که چگونه با استفاده از این اطلاعات در کسب و کار خود طوفان به پا کنید.!

” انسان مخلوقی است بنده عادات خود  ”

ما اغلب به عنوان موجوداتی بنده عادات خود یاد می شویم و جای تعجب نیست که بر اساس تخمین های شرکت نوکیا هر انسان به طور  میانگین ۱۵۰ مرتبه در روز، موبایل هوشمند خود را چک می کند. وقتی چک کردن موبایل برای شما عادت شود حتی برای انجام ان فکر هم نمی کنید و به صورت خودکار این کار را انجام می دهید. بنا بر مطالعات شرکت  Eircom بیست درصد از مصرف کنندگان اعتراف کرده اند هنگامی که به موبایل های خود مشغولند به طور ناخود آگاه با انجام کارهای موافقت می کنند.
بسیاری وقتی موبایل خود را چک می کنند و پیامی درآن نمی بینند نا امید می شوند شمامی توانید از این فرصت استفاده کرده و جوایز متعددی را به مشتریان خود پیشنهاد دهید تا بازاریابی خود را مستحکم کرده وآنان را وادار به باز کردن پیام های خود کنید.

” جبران لطف دیگران ”

وقتی  برای کسی کاری انجام می دهید به احتمال زیاد طرف مقابل درصدد جبران لطف شما بر می آید و در ازای کاری که برایش انجام داده اید کاری برای شما انجام می دهد. عده ای می گویند که ما ندیده ایم که کسی درصدد جبران لطف ما بر آمده باشد، اما باور این مطلب آسان نیست. تمایل به جبران لطف دیگران غریزه طبیعی ماست که به عنوان “مقابله به مثل” از آن یاد می شود.

سعی کنید از نظریه بالا به صورت معکوس استفاده کنید. اما چگونه؟ خدمات و پیشنهاداتی مانند تخفیف، یک دانلود رایگان یا یک حراج را که به لحاظ هزینه ای به نفع مشتری است ارائه دهید که هم باعث جذب ۱۰ برابر مشتری بیشتر می شود و هم مشتریان موجود شما را برای مراجعه به شما ثابت قدم تر و به شما وفادارتر می کند. این وفاداری جبران کاری است که برای مشتریان خود انجان داده اید.

اثر “منم همینطور”

بیشتر افراد علاقه ای به تجربه چیزهای جدید ندارند، اما با پیش قدم شدن دیگران آنها نیز به فکر می افتند تا شرایط جدید را تجربه کنند.

موفقیت های کسب وکار خود را در پیامک های خود با دیگران به اشتراک بگذارید اما به یاد داشته باشید که فخر نفروشید.

مانند بازاریابان بزرگ که از افراد مشهور برای تصدیق کمپین شان کمک می گیرند عمل کنید در وبسایت خود ….. اشتراک گذاشتن نقد و بررسی را برای مشتریان خود در نظر بگیرید، اعلام کنید که ۹۸ درصد از مشتریان بیشترین امتیاز را در ارزیابی ها انجام شده به شما داده اند حتی می توانید url هایی ارسال کنید که حاوی فیلم یا عکسی از مشتریان شماست که از خرید محصولات شما احساس رضایت می کنند و خوشخالند.

” بریم تا وقت تموم نشده.. ”

همه ما می دانیم عباراتی مانند “اخرین شانس خرید” یا “تنها چند روز دیگر مهلت دارید” به آهستگی به مشتریان القا می کند که تا به دعوت شما پاسخ دهند و به فروشگاه شما سر بزنند.

هرچه فرصت داده شده به مشتریانتان کمیاب تر باشد، محصولات شما در نظرشان ارزشمندتر جلوه خواهد کرد. این مورد در برنامه ریزی های شما برای حراج ها و پیشنهادات یا عرضه بن خرید در میان مشتریان تان بسیار مؤثر خواهد بود. حتما به مشتریان عضو کمپین خود یادآوری کنید که تعداد بسیار کمی از بن های خرید باقی مانده است و زمان برای دریافت این بن ها محدود است و اگر به زودی برای دریافت بن شما مراجعه نکنند این فرصت را از دست می دهند.

” جشن بگیرید ”

جنبه های شخصی موبایل و توانایی های رو به رشد آن، این وسیله را به یکی از معتبر ترین اهداف بازاریابی پیامکی تبدیل کرده است. با استفاده مناسب از نکات بالا و ارسال به موقع پیامک ها، رونق کسب و کارتان را جشن بگیرید.

&nbsp […]

ادامه مطلب
schedulesms

چرا زمان بندی برای کمپین پیامکی شما بسیار مهم است؟

۱۷ شهریور ۱۳۹۴
|
0 نظرات
|

اغلب از ما سؤال می شود که بهترین زمان برای ارسال پیامک اطلاع رسانی یا پیامک بازاریابی به منظور کسب بهترین نتیجه چه موقع است. پاسخ به این سؤال دشوار است، در ادامه برای کمک به شما چند نکته را گردآوری کرده ایم تا بهترین نتیجه ممکن را از عضویت در سامانه ارسال و دریافت ما بگیرید…
• خود را جای آنها بگذارید

-بهترین زمان را برای مشتریان خود در نظر بگیرید. به پیامک های بازاریابی که بعد از ساعت ۸ شب به شما ارسال می شود چگونه عکس العمل نشان می دهید، احتمالا اشتراک خود را لغو خواهید کرد..
• پیشنهادات وقت نهار

– افزایش سفارشات غذا از ساعت ۱۱ به بعد – انتخاب و سفارش غذا از طریق شرکت ها و سازمان ها در این ساعات اتفاق می افتد.
• ۴ […]

ادامه مطلب
5_steps_to_a_successful_mobile_marketing_message

۵ گام برای ارسال موفقیت آمیز پیامک تبلیغاتی

۱۵ شهریور ۱۳۹۴
|
0 نظرات
|

 

به تازگی تصمیم به ارسال پیامک و استفاده از روش بازاریابی پیامکی گرفته اید؟ در اینجا ۵ گامی را که به ارسال موفقیت آمیز پیامک های تبلیغاتی شما منجر می شود گردآوری کرده ایم.

شاید شروع سفر پیامکی برای بیشتر افراد هیجان انگیز باشد اما دلهره آور نیز هست چرا که بازاریابی پیامکی رسانه ای حساس و قدرتمند است.

زمانی که برای عضویت در سامانه پیامکی اقدام کردید پیامکی حاوی جزئیات عضویت شما مانند نام کاربری و رمز عبور به شما ارسال خواهد شد. چگونه این کار انجام می گیرد؟ چگونه می توانیم مطمئن شویم که قطعا این پیامک به دست شما می رسد و حتما خوانده می شود؟

گام اول-جمع آوری اطلاعات

اطلاعات جمع آوری شده شما از مشتریانتان کلیدی برای برقراری ارتباط با آنها است. این اطلاعات تا حد امکان باید به روز و دقیق باشد. همینطور هرچه میزان اطلاعات جمع آوری شده توسط شما بیشتر باشد بهتر است و به دسته بندی کردن این اطلاعات و تفکیک آنها به گروه های مختلف نیزکمک خواهد کرد.

گام دوم- دسته بندی اطلاعات

ارسال هدفمند یکی از مهمترین نکات در بازاریابی پیامکی است. تلاش کنید تا پیامک هایی مرتبط با مشتریانتان ارسال کنید. هرچه ارسال پیامک شما هدفمندتر باشد نتایجی که می گیرید نیز بهتر خواهد بود.

شماره های خود در گروه های مختلف مانند جنسیت، محل، علایق، زمان عضویت و … آپلود کنید. همچنین درباره چگونگی دسته بندی مناسب برای بازدهی بهتر در کسب و کار خود تأمل بیشتری داشته باشید.

برای مثال یک شرکت کاریابی بهتر است که اطلاعات خود را بر اساس محل و عنوان شغل دسته بندی نماید. یا یک فروشگاه اینترنتی لباس زنانه و مردانه اطلاعات خود را بر اساس جنسیت دسته بندی کند.

گام سوم-ویژگی های اولین پیامک ارسالی

پیشنهاد ما برای اولین ارسال شما این است که در اولین پیامکتان، به طور مختصر کسب و کار خود و مزایای آن را به مشتری معرفی کنید. از بمباران مشتری با پیشنهادات خودداری کنید و به آنها برای لغو عضویت حق انتخاب دهید تا در صورتی که خواستار انصراف از کمپین شما هستند به راحتی بتوانند انصراف دهند.

مثالی برای اولین پیامک تبلیغاتی…
سلام! ما در حال راه اندازی سرویسی برای مشتریان محترم خود هستیم تا به وسیله آن پیشنهادات حراج و خبرهای مربوط به فروش را از طریق پیامک برای شما ارسال کنیم. برای لغو عضویت عدد ۳ را به شماره ۳۰۰۰ یا همین شماره  ارسال کنید.
گام چهارم- شماره فرستنده

شماره ای که با آن پیامک تبلیغاتی ارسال می کنید می تواند به صورت پیش فرض باشد یا اینکه آن را به نام شرکت خود تغییر دهید. الیته در ایران این امکان از طرف اپراتور فعلا غیر فعال است.

گام پنجم- زمانبندی ارسال

یکی دیگر از نکات مهم در بازاریابی موبایلی زمان بندی پیامک شماست. بیدار شدن مشتریانتان در نیمه های شب بوسیله پیامک های تبلیغاتی شما قطعا نتایج دلخواهتان را به دنبال ندارد.

بهترین روز و زمان را برای ارسال پیامک هایتان را بیابید و از گزینه زمان بندی ارسال پیام در سامانه استفاده کنید.

در زمان بندی ارسال خود در بازه های زمانی مناسب و همچنین گروه های مختلف شماره های خود تنوع ایجاد کنید تا بهترین زمان ارسال را برای بازدهی بهتر پیدا کنید. همچنین می توانید پیشنهادات خود مانند پیشنهادات خرید،حراج ها، بن های خریدو … را نیز تنوع ببخشید.

زمانی که ارسال پیامک به کمپین های مختلف را آغاز کنید می توانید از علایق مشتریان خود با خبر شوید و با بررسی و تحلیل اطلاعات فروش و نرخ کلیک ها به روشنی برای آینده برنامه ریزی کنید.

 

&nbsp […]

ادامه مطلب
253487098
customer_service

چگونه با هزینه ای اندک بهترین خدمات را به مشتری ارائه کنیم؟

۱۱ شهریور ۱۳۹۴
|
0 نظرات
|

اگر در کسب و کار شما محصولی برای عرضه به مشتری وجود دارد، پس با مسئله تازه ای رو به رو هستید. چگونه مطمئمن می شوید که محصول شما در بهترین زمان و در بازاری مناسب عرضه می شود؟ در بسیاری از کسب و کارها تحویل محصول در روز بعد از ثبت سفارش رایج شده است، اما تعداد کسب و کارهایی که محصول را در روز ثبت سفارش به مشتری تحویل می دهند اندک  و در حال افزایش است، در مواردی که مشتریان شما مکان ثابتی برای دریافت محصول شما ندارند چه می توان کرد؟ تنها چیزی که با مشتری شما جابه جا می شود موبایل اوست!
مشتری شما با روی باز از پیامک های اطلاع رسانی مؤثر استقبال خواهد کرد. در صورتی که بتوانید از مزایای موبایل بهره ببرید، هم شما و هم مشتری راضی خواهید بود.
ارسال ایمیل تأثیر آنی ندارد. آیا مشتریان شما به موقع ایمیل خود را چک می کنند؟ آیا اصلا ایمیل هایشان را باز می کنند؟ تماس با مشتری به منظور هماهنگی برای ارسال محصول نیز هزینه بردار و وقت گیر است.
خوشبختانه پیامک موجب صرفه جویی در وقت است. زیرا ۹۱ درصد مردم همیشه موبایل های خود را به همراه دارند. مشتریان شما پیامک هایتان را می خوانند چرا که ۹۸ درصد از پیامک ها در مقایسه با ۲۲ درصد ایمیل ها خوانده می شوند.
البته دلیل گفته شده تنها فایده پیامک برای فروشندگان و بخش های مرتبط با ارسال محصول نیست. ارتباط فوری و توانایی تغییر در جزئیات تحویل کالا نیز از دیگر دلایل موفقیت پیامک در این زمینه است.
یک نمونه از پیامکی که می توان ارسال کرد:
سلام! بسته شما بین ساعت ۸ تا ۱۱:۳۰ امروز به آدرس …. به شما تحویل داده می شود. اگر مایل به تغییر در جزئیات تحویل محصول خود هستید لطفا عدد گزینه مورد نظر خود را برای ما ارسال کنید…
۱- تغییر زمان تحویل به بعدازظهر
۲- تغییر روز تحویل به فردا
۳ […]

ادامه مطلب