وبلاگ sms1 - ارسال اس ام اس

پشتیبانی نرم افزار چیست؟

۲ مهر ۱۳۹۳
|
2 نظرات
|

یکی از رده‌های شغلی مهم و کلیدی در سازمان‌های ارائه‌دهنده خدمات و راهکارهای نرم افزاری و نیز بازوی برقراری تعامل‌ بین سازمان و مشتری، پشتیبانی است.یک کارشناس پشتیبانی به درخواست‌هایی که توسط مشتری و از ورودی‌های مختلف سازمان طرح می‌شود، پاسخ می‌دهد. همه اطلاعات مربوط به خدمات ارائه شده به مشتری را ثبت و ردیابی کرده و برای ارائه سرویس به‌موقع و افزایش سرعت پاسخگویی خود، از امکانات و دانشی که در اختیار دارد، استفاده می‌کند.    کارشناس پشتیبانی نرم افزار بر اساس تحلیل‌ مسئله مشتری و ارزیابی آن، درخواست‌ها و خطاهای سرویس را در زمان مناسب به سایر بخش‌های مرتبط ارجاع می‌دهد و تا زمان دستیابی به نتیجه یا برطرف کردن مشکل، آن را پیگیری و نتیجه نهایی را به مشتری گزارش می‌کند.  

مسئولیت های اساسی کارشناس پشتیبانی نرم افزار:

 

مسئولیت اصلی کارشناس پشتیبانی نرم‌افزار، ارائه خدمات به مشتریان و رفع مشکل آنها با توجه به شرایط توافق شده با مشتری است و بنا بر همین شرایط لازم است تا او همواره در زمان‌های لازم در دسترس باشد.
لازم است تا پاسخگوی درخواست‌های مشتریان از همه کانال‌های ورودی مانند پرتال، ایمیل و تلفن باشد.
با مدنظر قرار دادن روش‌ها و فرایندهای تعیین‌شده، کلیه اطلاعات خدمات ارائه ‌شده را در ابزارهای مربوطه ثبت کند.
اطلاعات کاملی درباره سیاست‌ها و اصول کلی واحد سازمانی مربوطه و جزئیات  انواع خدمات تعریف‌شده برای ارائه به مشتری  در اختیار داشته باشد.
با گروه‌ها و افراد مرتبط با ارائه خدمات به مشتریان در بخش‌های دیگر سازمان هماهنگ بوده و توانایی تعامل با آن‌ها را داشته باشد.

ویژگیهای  لازم برای شغل کارشناسی پشتیبانی نرم افزار:

 

برخوردار بودن از روحیه کارِگروهی و مهارت در برقراری ارتباط مؤثر با دیگران.
توانایی فراگیری و تسلط به دانش حوزه‌ای که پشتیبانی می‌کند و زمینه‌های مرتبط با آن و به روزآوری مداوم دانش خود.
برخوردار بودن از دانش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری لازم برای ارائه خدمات و ثبت ِگزارش‌ها
توانایی برقراری ارتباط ِدیداری و نوشتاری (مهارتِ گوش دادن و سؤال پرسیدن)
برخوردار بودن از هوش هیجانی بالا، خلاقیت و توانایی شناخت مسئله  و حل به‌موقع آن
توانایی مدیریت شرایط مختلف کاری، مانند استفاده بهینه از زمان در بازه‌های زمانی کم‌ تماس، و دارا بودن تمرکز لازم برای انجام چند فعالیت هم‌زمان در بازه‌های زمانی پرمشغله
توانایی مدیریت شرایط پراسترس ِکاری.
توانایی ارائه خدمات مؤثر بدون نیاز به حضور مدیر مستقیم.
توانایی تجزیه‌وتحلیل خدمات ارائه‌شده و به‌کارگیری آن‌ها در اصلاح فرایندها و جلوگیری از تکرار دوباره آن‌ها.

 

 

منبع:همکاران سیستم

&nbsp […]

ادامه مطلب

کاربرد پیامک در بانک ها و موسسات مالی

امروزه,بانک ها و موسسات مالی برای رفاه حال مشتریان خود,از سیستم الکترونیکی استفاده میکنند زیرا باعث صرفه جویی در وقت و آرامش خاطر مشتریان میگردد.

سرویس پیامکی نیز جزو یکی از خدماتی است که باعث شده  بانکداری به سوی پیشرفت و دوره ای نوین در ارائه خدمات بانکی قدم بردارد.

مزیتهای استفاده از سرویس پیامکی در بانکها:

۱٫مطلع کردن مشتریان از آغاز تسهیلات و خدمات قابل ارائه

۲٫اطلاع دادن به مشتریانی که واجد شرایط خاص هستند.(مثال:با سلام,شما بدلیل گردش مالی بالای ۵میلیون تومان قادر به دریافت وام های خرید کالای بانک…هستید.)

۳٫تبریک و تسلیت بابت ایام و مناسبت های ویژه

۴٫آگاه کردن مشتریان از موعد پرداخت اقساط ماهیانه 

۵٫ترغیب مشتریان جهت خوش حسابی در پرداخت به موقع اقساط(مثال:مشتری گرامی,با پرداخت به موقع اقساط باقی مانده خود در قرعه کشی یک دستگاه آپارتمان شرکت کنید.)

 

&nbsp […]

ادامه مطلب

کاربرد پیامک در هیات ها و مساجد

اطلاع رسانی به افراد جامعه,پیرامون فعالیت های مساجد و هیئت ها باعث ایجاد رابطه مذهبی بین این مراکز و مردم گردیده؛زیرا هرقدر اینگونه اطلاع رسانی ها بیشتر و قوی تر باشد,رابطه عمیق تر و مستحکم تری به وجود میاید.مانند فعالیتهای فرهنگی,هنری,آموزشی,اردوهای زیارتی و مذهبی و یا اقدامات خیرین که خود عامل شکل گیری ساختار رابطه میان مردم و اندیشه های دینی میباشد.
از مزایای استفاده از سرویس پیام کوتاه در مساجد و مراکز مذهبی:
۱٫اطلاع رسانی ازساعات برگزاری کلاسهای آموزشی و شرایط ثبت نام و یا تاریخ اردوها
۲٫مطلع ساختن اهالی از تاریخ و ساعت شروع مراسم ها(مثال:با آرزوی قبول طاعات و عبادات شما عزیزان,زمان برگزاری نماز عید فطر فردا ساعت ۸ صبح در مسجد امام حسین(ع) میباشد.)
۳٫اعلام زمان برگزاری خواندن ادعیه(مثال:دعای توسل این هفته,با حضور حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا قاسمیان,برگزار میگردد.منتظر حضور پرشور شما مومنین هستیم.)
۴٫اعلامیه فوت افراد محل و مطلع ساختن اهالی؛که از راههای برقراری ارتباط با آنان میباشد.
۵٫ ارسال پیام تبریک  و تسلیت در مناسبت های مختلف به اعضای فعال مسجد و هیئت

ادامه مطلب

کاربرد پیامک در مجموعه های ورزشی!

پیام کوتاه,در بسیاری از اصناف و مشاغل جایگزین مناسبی برای تبلیغات خواهد بود؛تبلیغاتی که هزینه گزافی به همراه داشته و پیام کوتاه میتواند جای آن را بگیرد.

مجموعه های ورزشی,باشگاه ها و استخرها نیز جزیی ازاین بازار کار هستند که نیاز به تبلیغات دارند.تبلیغاتی که جهت افزایش و ثابت شدن مشتریان وهمچنین ایجاد فضایی آرام و دلپذیراستفاده میشود.

به چند نمونه از مزایا و کاربردهای پیام کوتاه در مجموعه های ورزشی میپردازیم:

۱٫ابتدا میتوانید از مشتری بابت عضویت و استفاده از خدماتتان تشکر کنید.(مثال:دوست عزیز,امیدواریم لحظات خوشی را با ما بگذرانید.)

۲٫مشتری را از تغییرات و افزودن امکانات  جدید به مجوعه مطلع کنید.

۳٫در صورتی که تخفیف و یا خدماتی را برای ارائه آماده کرده اید,به مشتری اطلاع دهید.

۴٫مناسبتها و ایام خاص را به اعضا تبریک بگویید تا احساس کند که به فکر او هستید.

۵٫در صورت تغییر ساعات در کلاسها یا سانسها آنها را آگاه کنید.

۶٫اگر تاریخ اتمام عضویت اعضای مجموعه نزدیک است,به اطلاع آنها برسانید.

ادامه مطلب