چگونه می‌توان دورکاری را با موفقیت مدیریت کرد؟

در حال حاضر تداوم کسب و کار یکی از اولویت‌های اصلی بیشتر مشاغل در سراسر جهان است،‌بسیاری از مدیران این اولویت را در دستور کار خود قرار دادند تا آن‌ها را برای شرایطی مانند دورکاری اعضای تیمشان آماده کند.
اگر هنوز مخالف دورکاری هستید در ادامه این پست ما چند نکته اساسی را مطرح می‌کنیم تا اطمینان پیدا کنید که مدیریت نیروی کار از راه دور حداقل تأثیر منفی را در کسب و کار شما خواهد داشت.

اینترنت

یکی از مهمترین مواردی که دورکاری نیاز دارد اتصال به اینترنتی قوی و قابل اعتماد است،‌ امروزه بسیاری از مشاغل در حوزه دیجیتال فعالیت می‌کنند بنابراین اکثر فعالیت‌هایی که باعث ادامه حیات یک کسب و کار می‌شود مانند بازاریابی، فروش، خدمات به مشتری و … تا زمانی که اتصال به اینترنت مطلوب داشته باشند می‌توانند به فعالیت خود ادامه‌دهند.
در این روزها به ندرت پیش می‌آید که فردی در خانه خود اینترنت نداشته باشد با این حال اگر همچین موردی داریم ارزش این را دارد که شما برای کارمند خود که در خانه به اینترنت دسترسی ندارد اتصال به اینترنت را مهیا کنید، این کار اطمینان کامل را به شما می‌دهد که تیم کاری شما می‌تواند به فعالیت عادی خود ادامه دهد و کسب و کار شما همانند گذشته همانطور که انتظار دارید پیشرفت کند.

روحیه تیمی

تحقیقات زیادی انجام شده است که نشان می‌دهد دورکاری باعث افزایش بازدهی افراد می‌شود، با این وجود هنوز مشکلاتی وجود دارد که باعث می‌شود تیم شما با حداکثر بازدهی کار نکند، یکی از مشکلات اصلی که باید به آن توجه کنید و برای حل کردن آن تلاش کنید، روحیه تیمی است.
برای این که شما بتوانید از پایین آمدن روحیه افراد در دورکاری جلوگیری کنید، ما موارد زیر را به شما توصیه می‌کنیم:

چت های گروهی؛ این کار باعث می‌شود که افراد تیم شما احساس‌کنند که هنوز ارتباط تیمی برقرار است. توانایی پیام‌رسانی فوری به سایر اعضای تیم و ارتباط برقرار کردن آن‌ها باهم باعث می‌شود که کمتر احساس تنهایی کنند و همین روحیه تیمی را افزایش می‌دهد.
پیام‌رسان های مختلفی مانند تلگرام، واتس‌اپ و اسکایپ برای این کار وجود دارد.

توضیح دادن اهداف و پروژه‌ها؛ برای افراد درک این موضوع سخت است که چگونه می‌توانند پروژه‌هایی را که به کار گروهی نیاز دارد به نتیجه مطلوب برسانند، اینجا دقیقا همان جایی است که شما باید محیطی را فراهم کنیدتا از اعضای تیم شما از طریق ویدئو کنفرانس‌ها یا چت‌های گروهی یا راه‌های ارتباطی دیگر به وضوح برایشان روشن شود که هدف پروژه و روش شما برای رسیدن به آن چیست.

رفتار‌های روحیه بخش؛ یکی از اصلی‌ترین چیز‌هایی که توجهی به آن نمی‌شود داشتن ارتباط شخصی و صمیمی با اعضای تیم هست، به عنوان مثال کمتر مدیری پیدا می‌شود که جلسه‌ای را تشکیل دهد تا اعضای تیم باهم در مورد اینکه آخر هفته خود را چگونه گذراندند یا در مورد مشکلاتی که دارند با هم صحبت کنند، مطمئنا این نوع مکالمه‌ها فضای خشک کاری را از بین می‌برد و بسیار تأثیرگذار است.
کار دیگری که می‌توان در این زمینه انجام داد این است که در ابتدای هرروز تیم خود را تشویق کنید، اعتماد به نفس آن‌ها را افزایش دهید و روحیه آن‌ها را در بالاترین سطح قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

پست های پرطرفدار

هیچ پستی یافت نشد
بالا